Tramvai cu GPS

RELOADED:

5 martie 2019 Exun Amchory

Troleibuze cu GPS

Aveam o treabă de vreo 2 zile la Milano, după care urma să plec la Zurich cu trenul la o ședință cu colegii care trebuiau să sosească din Atlanta. Cu trenul, pentru că așa i-am cerut eu colegului american care făcea rezervările de hoteluri, avioane si trenuri. Am avut timp după amiaza să merg la Domul din Milano și să mă urc pe acoperișul său marmorat, care pur și simplu m-a lăsat încremenit de cât de imensă este construcția și câtă muncă la detalii s-a depus, să casc gura la forfota comercială clandestină din jurul Domului, să mă plimb pe jos prin centru și să mă amuz ținând socoteala de ori câte ori auzeam vorbindu-se românește. Gara aia din Milano mi-a rămas în cap prin mărimea ei, e atât de mare, încât dă impresia că în holul ei intră lejer toată Gara de Nord din București. Traseul căii ferate de la Milano la Zurich trece prin una din cele mai frumoase regiuni ale Europei, traversând Alpii prin tuneluri și viaducte și apoi unduind șerpește pe malurile multor lacuri si râuri, . Eu nu îi înțeleg pe străinii care se declară extaziați de peisajele noastre când li se ia câte un interviu la noi în țară, când au si ei acolo locuri la fel de frumoase si spectaculoase. Probabil ca nu s-au dus prin acele locuri.
Hotelul era lângă gara din Zurich, așa că taximetristul m-a refuzat cât se poate de politicos. M-am despachetat si am ieșit la un pahar de vorbă pe la bar si micile magazine din împrejurul hotelului. Un coleg american m-a sunat să-mi spună încă odată adresa si ora unde să ne vedem a doua zi cu reprezentatul elvețian al firmei americane.
A doua zi dimineața, din taxi am admirat frumosul oraș și am rămas uimit de cât de calm e traficul. Ne-am întâlnit pe la 10 în sala de ședințe a firmei si am tot pus la cale strategii de dezvoltare pe următorii două sute de ani și la prânz elvețianul ne invită la masă la un local din apropiere așa că am plecat pe jos într-un mic grup amical. unul din americani a rămas lângă mine si mergeam încet la coada grupului, pe niște străduțe mici cum ar fi la noi între Piața Amzei si Calea Victoriei. La un moment dat trece un troleibuz mic, adică nearticulat, si ne-am oprit pe trotuar, stând de vorbă așteptând sa se facă verde la un semafor pe o stradă goală. Ne luăm noi după grup în pas alert și tipul cu care eram îmi zice privind în sus la liniile electrice de alimentare ale troleibuzului : mie mi se pare cam mare cheltuiala cu instalația asta ca să detectezi poziția autobuzului prin oraș si să optimizezi fluxul mașinilor. Eu am crezut că glumește si am făcut un fel de he-he modern dar el a insistat zicând că prin satelit cheltuiala ar fi fost mult mai mică, așa că i-am spus că aia este alimentarea motorului electric al autobuzului care se numește troleibuz, un vehicul care nu poluează, iar el îmi zice că nu, autovehiculele electrice au un set mare de baterii în interior nu fire pe sus. Nu-mi venea să cred ce aud, si mi-am adus aminte de bancul cu americanul venit în Olanda si văzând atâtea mori de apă, exclamă ” phii, ăștia au pus ventilatoare pe câmp la vaci să le răcorească vara”. M-am gândit că de fapt nu o fi fost deloc banc. La masă am deschis problema cu elvețianul si ăsta după ce a pufnit în râs a confirmat că troleibuzul ia energie de la rețeaua aeriană montată pe stâlpi la fel ca trenurile.
Discuția a continuat el susținând ca trenul are pe sus doar un fir nu două, si apoi etc, etc, era ca in bancul ăla cu omul care si-a aruncat nevasta de la etaj …că duet e atunci când doi se bat cu săbiile, etc.

Voi ați întâlnit in viața reală vreun om care să susțină enormități si aiureli până să nu mai știi ce să- spui?

14 gânduri despre „Tramvai cu GPS

1. luminița de la capătul sălii de teatru smile :

”La Timișoara, cunoscuta piesa a lui Caragiale, “O scrisoare pierdută” s-a jucat joi seară, timp de câteva minute, la lanterna telefoanelor.
    Directorul adjunct al teatrului din Timișoara, care juca în piesa de teatru, le-a cerut spectatorilor să îi ajute pe artiști să ducă la bun sfârșit reprezentația.
    Sute de telefoane s-au aprins imediat și au luminat sala timp de câteva minute, până la pauză, când a fost reluată alimentarea cu energie electrică.”

2. M-a atins nu stiu cum titlul asta, de nici n-am avut curaj sa citesc articolul, mi l-am rezervat pentru cand mi-as putea dezmorti inima..

1. E cea mai frumoasă veste (știre) de cel puțin 30 de zile încoace, în noianul ăsta de nenorociri produse de oameni.

3. Am comandat o cafea expresso mic la Pizzaa Hat si vanzatoarea ma intreaba absentă in timp ce batea pretul la cassa:– doriti si ketch-up?– da, desigur, iute va rog