Minunata Sahara și petrolul semi-pur

Minunata Sahara si petrolul semi-pur (1)
Fară discuție Sahara este fascinantă și mortală, dacă te-ai îndepărtat înspre dune 200-300 de metri de la drumul pe care și așa de abia îl vezi uneori, aia e, nu mai vezi nimic decât cerul si nisipurile tăcute. Asta pentru vizitatori, pentru că localnicii au alte busole în cap ca să se orienteze, deși o mai pățesc si ei dacă îi prinde furtuna de nisip.
Am ajuns în aeroportul Algiers cu o cursă de la Roma cam pe la ora unu după-amiaza si nu mă astepta nimeni, contrar înțelegerii. Să nu te astepte nimeni la aeroport e cel mai neplăcut mod de a ajunge într-o țară in care nu ai mai fost. Asta după ce la Roma pierdusem avionul din ziua precedentă din cauză ca schimaseră poarta de îmbarcare în ultimile minute si până să ajung eu la il trenolino, și la cealaltă poartă, avionul bye bye fly, a plecat fără mine. Aveam o listă cu numere de telefon si am sunat în două locuri : in Elveția la firma mamă si in oraș la filiala locală a firmei mamă. Dar mobilul meu nu mergea, așa că a trebuit să caut fise pt tel public, dandana completă, schimbă euro, cumpără chestii ca să-ți dea restul si niste monede cât roata carului, cară monedele astea până găsești un telefon care funcționeaza, află prefixele interne locale, și monedele astea erau cele mai mari pe care le-am văzut în viața mea , toate astea târâind după mine bagajele multe pentru o perioadă de trei luni în inima Saharei. Bișnițarii roaiau ca muștele și ofereau transport, cazare sau bijuterii, schimb valutar sau băuturi alcoolice, cred că si un camion plin cu morcovi si castraveți puteau să-ți aducă dacă spuneai. Am venit o masină să ma ia cam după 3 ore si m-a dus la sediul firmei, unde erau si birouri si cazare si lot de depozite.
A doua zi după-amiază din nou la aeroport, dar cel de zboruri interne, cu programare de zbor la ora 20:30. S-a anunțat schimbarea orei de decolare de vreo șapte ori cred, și am plecat în sfârșit pe la 12:30 cu destinația Hassi Messaoud, spre sud-vest cam 800 km, un zbor de vreo 3 ore, dar care a durat vreo 6 ore pentru ca din când în când avionul mai cobora sa ia benzină, care trebuia verificată de pilot personal să nu fie semi-pură, după cum mi-a dezvăluit un stewart pe șoptite. Mie mi-a facut impresia ca echipajul făcea mai mult comisioane de genul celor de la noi ”mâncarea la pachet cu trenul pt copiii de la facultate”. Dimineața am ajuns la alt sediu al firmei , iar cantină, birouri si cazare. Următoarea zi alt zbor, cu un avion mai mic, de 11 locuri, care m-a dus exact în pustiul imens si prăfuit al Saharei unde compania avea șantierele petroliere. Dunele maiestuoase de 50-60 de metri aveam să le văd mai târziu, precum și o fântână adâncă de 200 de metri săpată de soldații din Legion Etrangere cu vreo 70 de ani în urmă.
–va urma–

10 gânduri despre „Minunata Sahara și petrolul semi-pur

          1. Nu va suparati, astea cu Kuweit si Iran, sunt la proba de geografie sau la istorie?! ca io , la optionale obligatorii, am ales matematica. unknw

  1. Mie toata povestirea mi-a adus aminte de aeroportul din Roma, cand ma intorceam de la Florenta (de la un congres, of course). Zborul de Bucuresti pleca de la zona „D”, pentru cetateni europeni de mana a doua, la care se ajunge bineinteles cu trenuletul amintit de tine. Cum zborul era pe la 10 seara sau asa ceva, trenul vietii circula mai rar, asa ca trebuia sa ma fi vazut cum sprintam cu rucsacul laptopului, geanta si pacatosul ala de tub pentru poster (bine ca de atunci au facut numai e-postere la congrese) blum Dupa ce am asteptat ca prostii inca vreo ora imbarcarea, ne suie astia intr-un autobuz care o ia inapoi pe unde venisem cu trenuletul. Si merge asta vreo juma’ de ora (nu exagerez). Unii incepusera sa comenteze ca poate soferul nici nu stie de fapt la ce avion trebuie sa ne duca laugh intr-un final ne-a adus la ultima ramificatie a ultimei piste la ultimul avion din capat. Macar eu avut loc in dreptul usii unde e loc mai mult pentru copite..

Dă-i un răspuns lui Exun Amchory Anulează răspunsul

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *